Kjøpsbetingelser

Generelt :

Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.
www.daisy.no er en nettbutikk eid av Daisy AS.
Daisy AS er selger av produktene i denne nettbutikken.

 

Priser:

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva.
Vi tar forbehold om prisendringer som resultat av prisendringer fra vår leverandør.
Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden.
Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.

 

Tilgjengelighet:

De fleste varer i butikken er enten på lager eller kan skaffes fra leverandør i løpet av 4-5 virkedager.
Dersom noe av en eller annen grunn skulle avvike fra dette, vil du bli kontaktet og kan selv velge om du eventuelt vil kansellerer ordren.
Dersom du ønsker andre (eller flere) varer enn de som ligger inne i butikken, så kontakt oss for en forespørsel slik at vi kan undersøke om vi kan bestille ønskede varer for deg (leveringstid må påregnes).

 

Betaling

Privatpersoner må betale med de betalingsløsninger som ligger i nettbutikken. Annen betalingsløsning må avtales. Ta kontakt på post@daisy.no. Betalingen blir trukket når varen sendes fra vårt lager.

Bedrifter og offentlige kunder vil få faktura. Standard betalingsfrist er 21 dager, men andre frister kan avtales. Nødvendig fakturainformasjon må oppgis ved bestilling.

 

Frakt og levering:

Leveringstid er 2-5 dager. Dersom det skulle vise seg at det vil ta lenger tid, vil du bli kontaktet på oppgitt e-postadresse eller telefon.

Frakten blir belastet etter postens satser. Bedrifter og offentlige kunder vil få levering med Posten Bedriftspakke. Privatpersoner vil få pakken levert enten med Postens «Pakke i postkassen» (Dersom pakken er mindre enn 10 cm), eller levert til det nærmeste postutleveringssted. Fraktkostnaden blir oppgitt ved bestilling.



Angrerett og retur - privatpersoner:

Ved kjøp av varer over internett har du som privatperson angrerett i 14 dager.
Hvis du ønsker å returnere varer til oss er det viktig at du at du tar kontakt på forhånd.

Ved retur av bestilte varer er det kunden som betaler returporto, jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Etter samme lov tapes retten til retur av varer dersom varen er brukt eller på annen måte forringet og ikke lenger i salgbar stand. Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss.
Ved bruk av angrerett refunderer vi pengene innen 14 dager etter at vi har mottatt varene. Kanselleres ordren før vi har utsendt varene fører vi pengene tilbake til din konto.

 

Feil eller mangler:

Vi i Daisy AS tilstreber at alle varer som kundene mottar skal være uten feil og mangler. Allikevel kan det skje at feil oppstår. Da trenger vi å få beskjed. 

Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Sjekk den vedlagte informasjonen om det er varer som er restnotert før du kontakter oss. Send oss e-post på post@daisy.no og skriv på faktura-/ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnad for deg.

Har du mottatt varer som er skadet under transport, må du gi oss beskjed innen 8 dager.

Hvis emballasje er synlig skadet, må du melde fra til sjåfør ved mottak.

Dersom en vare har en feil ved mottak, må du kontakte så oss så fort du oppdager det. Vi må forholde oss til de forskjellige produsentenes DOA-bestemmelser (dead on arrival – feil på produkt ved mottak), så ikke vent med å si ifra. Send gjerne en beskrivelse av feilen til post@daisy.no

Reklamasjonsfristen ved feil/mangler er for forbrukerkjøp normalt 24 mnd. Feil som skyldes slitasje/skade/feil bruk dekkes ikke av reklamasjonsretten.

De fleste av våre produkter har 12 mnd garanti fra produsent. 


Personsikkerhet:

www.daisy.no lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Les mer om personvern HER.

Ekstraordinære forhold:

Daisy AS er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Daisy AS godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Daisy AS sin kontroll, og som Daisy AS ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Daisy AS er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra DaisyAS sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

 

Kontaktinfo:

Tlf. 41784500

Epost: post@daisy.no