kjøpsinformasjon

 

 

Kjøpsbetingelser

Generelt :

Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.
www.daisy.no er en nettbutikk eid av Daisy AS.
Daisy AS er selger av produktene i denne nettbutikken.

Priser:

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva.
Vi tar forbehold om prisendringer som resultat av prisendringer fra vår leverandør.
Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden.
Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.

Tilgjengelighet:

Alle varer i butikken er enten på lager eller kan skaffes fra leverandør i løpet av 4-5 virkedager.
Dersom noe av en eller annen grunn skulle avvike fra dette, vil du motta en e-post og kan selv velge om du eventuelt vil kansellerer ordren.
Dersom du ønsker andre (eller flere) varer enn de som ligger inne i butikken, så kontakt oss for en forespørsel slik at vi kan undersøke om vi kan bestille ønskede varer for deg (leveringstid må påregnes).

Frakt og levering:

Frakten blir belastet etter postens satser. Privatpersoner vil få pakken i oppkrav.
Hvis noe skjer med pakken din er du sikret ny pakke, eller pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for både deg og oss!
Ved eventuelle reklamasjoner ta kontakt på post@daisy.no
Alle bestillinger sendes i løpet av 1-2 virkedager (mandag-fredag).

Angrerett og retur:

Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager.
Hvis du ønsker å returnere varer til oss er det viktig at du at du tar kontakt med oss.

Ved retur av bestilte varer er det kunden som betaler returporto, jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Etter samme lov tapes retten til retur av varer dersom varen er brukt eller på annen måte forringet og ikke lenger i salgbar stand. Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss.
Ved bruk av angrerett refunderer vi pengene innen 14 dager etter at vi har mottatt varene. Kanselleres ordren før vi har utsendt varene fører vi pengene tilbake til din konto.

Feil eller manglende leveranser:

Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Sjekk den vedlagte informasjonen om det er varer som er restnotert før du kontakter oss. Send oss e-post på post@daisy.no og skriv på faktura-/ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnad for deg. Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen - ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen.
Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også kontakte oss så snart som mulig. Det er viktig at du ikke kaster emballasjen varene kom i, vi kan trenge den i forbindelse med vår forsikring.


Personsikkerhet:

www.daisy.no lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon.

Ekstraordinære forhold:

Daisy AS er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Daisy AS godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Daisy AS sin kontroll, og som Daisy AS ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Daisy AS er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra DaisyAS sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.